2010. április 25. 21:56 - joshibarat

Eztet mondtam Baje 2.

WELTRAUMSTAUNEN: S/T (1998)

 

 

Már 1998-ban is ügyködtek olyan világűrbe vágyó zenészek, akik minden kétséget kizáróan tudatmódosítók hatására alkottak másik világokban tett utazásukat megelevenítő zenei kompozíciókat. A Growing Seeds, a Zone Six és a Liquid Visions csapatokat is megjárt figurák által alkotott projectnek pedig ki más lenne a zenei atyja, mint a multiinstrumentalista Dave Schmidt. Őt egyébként legtöbben Sula néven ismerjük és a blogon találhattok tőle egy diszkográfiát, illetve két albumot is, amiben aktívan segédkezett (The Psychedelic AvengersInterkosmos). Ő és Andi Heinrich hozta össze ezt az elvont sc-fi muzsikát. Nagyon nehezen tudom felfogni viszont a következő dolgot : hogy a picsába létezik az, hogy mindössze két ember, olyan hatásos és telehangszerelt muzsikát szerkeszt össze, mintha legalább öten lennének? Pont az album hallgatása közben írom ezt az ajánlót, de olyan furcsa hangulatok és agyelszállítások jönnek, hogy néha meg kell állnom az írással. Gyermekkorom sci-fi sorozatainak emlékei és félelmetesen elvont planetáriumi hangulatok keverednek tőle a fejemben.

Azért itt is muszáj kiemelnem dolgokat. Az egyik a "Kraut"  című track 4.54. percénél lévő elvont orgona dallam. Nem is bírtam közben írni, egyszerűen megálltak az ujjaim. Példátlan. A másik pedig az "Astoshined...Like the universe". Itt megint az az érzésem támadt, hogy vajon ezt valóban emberek csinálták? Ez eleve több, mint 21 perces és miután a zene nagy része már teljesen agyonhipnotizált a kozmikus, tekergős, elkábítós témájával, úgy kb. a 15. perctől becsatlakozó élénkülősebb részek teljesen szétcibálnak. Egyébként fogalmam sincs, hogy milyen állapotban szántak ezek után az album végére zárásként "Ave Mariás" kornyikálást, de én baszottul röhögtem rajta. Nem normálisak! Ez úgy egy az egyben egy rohadt nagy sci-fi retro agybetegség. Félelmetes!


Bajénak már igértem, Dosénak és Bloody Hollynak pedig kötelező!

Letöltés innét, vagy innét.



Magicians:
Andi Heinrich: Guitar,Drums,Voice,Synths,effects
Dave Schmidt: Organ,Synths,Drums,Guitar,Bass



Tracklist:
1.Pollenflug (6.29)
2.Clockline (7.14)
3.Kraut (7.51)
4.Astonished... Like the Universe (21.36)
5.Last Flight (4.33)

 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://themotherroad.blog.hu/api/trackback/id/tr301951248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dose3000 2010.04.26. 06:55:28

Köszi, ez súlyos! Az a bizonyos orgonaszóló tényleg nagyon vicces: én is gépeltem közben, de direkt nem hagytam abba, ezért sikerült jól bele is zavarodnom :))

A zene engem valami Hawkwind+My Sleeping Karma+egy ívnyi Orange Sunshine-ra emlékeztet. Biztosan van jobb megközelítés is, de sajnos nekem elég nagy kihívást jelent az összes pszichedelikus zenekar nevének megjegyzése..

(Ja, és még annyit, hogy a világ legjobb dolga lehet ilyen albumokat összehozni.)

nemtombaje 2010.04.26. 08:44:05

Kösz eztis Joshi úr!
(A Kraut tényleg beteg)
Nemsoká feltolom a nagylemezt is...

Rico RokkaRolla · http://stoner.blog.hu/ 2010.04.26. 18:15:37

Na, elérkezettnek érzem az időt, hogy megtegyem a javaslatom: az elmúlt postokat figyelembe véve
szerintem legyen a blog neve Anyaút helyett Tejút, The Milky Way, vagy Via Lactea - persze tudom, hogy se tejről, se teáról nincs itt szó, max mákteáról.
get space rock!

bloody holly 2010.04.26. 19:59:10

Ez tenyleg nagyon jo!
Koszonom jol.
ajanlanam figyelmedbe a SubArachnoid Space-t ha meg nem ismerned. abszolut ideillo space rock.
hmm jol hangzik a milky way :)
en is mar csak idejarok space cuccokert..

joshibarat · http://themotherroad.blog.hu/ 2010.04.26. 22:58:36

@dose3000: A Hawkwind persze a space rock muzsikák nagyrészénél alaphatás.Tőlük meg,az Ozrictól szerintem lesz még itt diszkográfia is,csak hát az meg elég nagy melóval is fog járni.

joshibarat · http://themotherroad.blog.hu/ 2010.04.26. 23:05:39

@Rico RokkaRolla: @bloody holly: He-he,Milky Way-re azért nem keresztelem át a blogot,viszont,ha nektek bejön,ha túlnyomó többségében space rock van posztolva,akkor ezen nem is nagyon változtatok.

joshibarat · http://themotherroad.blog.hu/ 2010.04.26. 23:12:59

@nemtombaje: Én úgy tudom,hogy ez a '98-as album is nagylemez.

nemtombaje 2010.04.27. 09:50:16

@joshibarat: Úgy akartam írni,hogy a másik nagylemezt...amúgy postold ki a nagyérdeműnek,mert megérdemlik.(Sendelicával együtt)

joshibarat · http://themotherroad.blog.hu/ 2010.04.27. 10:00:39

@nemtombaje: Oké,estefelé szerintem kint lesz,ha nem,akkor majd csak csütörtökön.Ja,amúgy köszönet.

wovbagger 2010.05.01. 21:42:33

joshi, subarachnoid-ot találsz nálunk, ha izgat a dolog. ha döglött lenne a link, dobj egy kommentet, és feltolom újra.

joshibarat · http://themotherroad.blog.hu/ 2010.05.02. 07:12:11

@wovbagger: Köszi,rendes vagy.Mingyá meg is lesem.Azon se lepődnék meg ha már hallottam volna,mert régebben azért kurva soxor töltöttem muzsikát tőletek.

bloody holly 2010.05.02. 17:32:19

s ha eseteg hianyzik valami nekem van discog, szivesen felrakok barmit (vagy lopok linket valahonnan)

joshibarat · http://themotherroad.blog.hu/ 2010.06.07. 00:43:44

Astonished like... összefoglal minden dolgot ami a műfajhoz tartozik.Brutális!Ez az album a space rock egyik legsúlyosabb darabja.

Ja,és Ave Maria mindenkinek!

Rizla · http://moonstonepipe.blog.hu 2010.06.18. 16:41:58

Áh!! Nagyon köszönöm!! A Pollenflugnak már régóta szerettem volna meghallgatni a stúdióban rögzített változatát. Ugyanis az Interkosmos-myspace -en már talállkoztam vele, de csak élő felvétel és koncertvideó formákban. Ezeknél számomra egy kis pluszt jelent, hogy két basszusgitár kap szerepet.

Oh!, és nagyon köszönöm a blogismertetőt valamint, hogy megjelentettél a "hasonló oldalak" címszó alatt! Nemsokára én is összehozok valami hasonlót.

joshibarat · http://themotherroad.blog.hu/ 2010.06.19. 20:30:20

@Rizla: Gyere el te is a következő blogtalálkozóra.Szívesen látunk és hozzál rizlát is mert szükség lesz rá.He-he.Nézz át ide és lesd meg az infókat:stoner.blog.hu/2010/06/14/blogtalalkozo_vol_2_stonedisztikus_ihajj_csuhajj
süti beállítások módosítása