2010. március 24. 00:13 - joshibarat

Új Cathedral!

CATHEDRAL : THE GUESSING GAME (2010)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hát szerintem ez a lemez szinte kivétel nélkül meglepődést fog kiváltani mindenkiből,aki nagyjából ismeri a Cathedral eddigi munkásságát.Magát a csapatot nemcsak hogy illik ismerni,hanem egyenesen szégyelheti magát az,aki nem hallotta legalább egy albumukat.Ez persze nem azt jelenti,hogy szeretni is kötelező,főleg,hogy ebből a szempontból mindig is vízválasztó volt az angol együttes.Azok,akik szeretik,netán rajongói szinten kedvelik az ex-Napalm Deathes Lee Dorian bandáját,általában az Ethereal Mirror albumot tartják a legjobban sikerült Cathedral lemeznek.Én személy szerint nem várom el egy ilyen nagy múltú,kultikus bandától,hogy állandóan a régi dolgaikat ismételgessék.Sőt most pont valami megújúlásra,előbbrelépésre vártam tőlük,de arra a hangzásra,ami The Guessing Game meghallgatásakor fogadott nem igazán voltam felkészülve.

Rohadtul összetett,sokoldalú és eklektikus lemez úgy összességében tekintve.Tele van szokatlan,kisérletezős,kitekert,betépett és disszharmónikus borultságokkal,vagy meglepő témaváltásokkal ,viszont kapaszkodót is találhatunk rajta bőven.Elöször is nagyon fasza a basszusgitár hangzása,ráadásul ezek ilyen modern torzítású doom-stoner keverék jellegű riffek,szóval nem egy monoton gyászmenet.Másod és harmadsorban pedig rengeteg furcsa hangszeres betéttel,hangeffektel(pl.cimbalom,harang,fuvola,női háttérvokál,stb) és különleges billentyűhangokkal van színesítve az alap,nem beszélve arról,hogy ötletesen használják fel a különböző korszakok stíluselemeit.A 70-es évek pszichedelikus hippitémái,progos mellotron felhői és a 90-es évekbeli grunge,doom,vagy thrash világára jellemző agyalások mind felsejlenek valahol,persze az egészet újszerű köntösbe öltöztetve.Némelyik szerzemény stílusát nem is nagyon lehet hová helyezni,vagy behatárolni,az egész lemezre meg nem is tudom mi a szart lehetne ilyen téren ráhúzni,de legyen mondjuk experimentális-progresszív-avantgarde-pszichedelikus-doom.Az idei év terméséből az egyik legérdekesebb kiadványnak tartom és szerintem sokadik hallgatás után is lesznek rajta felfedezni valók.Annyira hihetetlenül progos irányba váltottak,hogy rájuk sem lehet ismerni.Szerintem az eddigi csúcsteljesítményük.

Attól függetlenül,hogy nem egy tipikus Cathedral album,annak is ajánlom,aki esetleg tényleg nem ismeri a banda előző lemezeit,mert eléggé különleges,szürreális hangulatokban lehet része.


The Guessing Game CD 1.
01. Immaculate Misconception 02:24
02. Funeral Of Dreams 08:27
03. Painting In The Dark 06:17
04. Death Of An Anarchist 07:12
05. The Guessing Game 03:08
06. Edwige's Eyes 07:07
07. Cats, Incense, Candles & Wine 06:01

The Guessing Game CD 2.
01. One Dimensional People 02:30
02. The Casket Chasers 06:40
03. Ghost Galleon 05:46
04. The Running Man 08:45
05. Requiem For The Voiceless 09:49
06. Journeys Into Jade 10:35


Diszkográfia:
Forest of Equilibrium  (1991)
The Ethereal Mirror  (1993)
The Carnival Bizarre  (1995)
Supernatural Birth Machine  (1996)
Caravan Beyond Redemption  (1998)
Endtyme  (2001)
The VIIth Coming  (2002)
The Garden of Unearthly Delights  (2006)
The Guessing Game  (2010)

 


 

Címkék: cathedral
5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://themotherroad.blog.hu/api/trackback/id/tr81864087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rico RokkaRolla · http://stoner.blog.hu/ 2010.03.24. 09:42:14

valami gyász van a letöltő linkekkel

joshibarat · http://themotherroad.blog.hu/ 2010.03.25. 12:01:26

@Rico RokkaRolla: Mindkét linket cseréltem médiásra,a borító mögül meg letölthető egyben.

StonerVaszics · http://stoner.blog.hu/ 2010.03.26. 22:50:17

Szeva Joshi!

Mindig is szerettem a Cathedralt, de ez a lemezük ütött eddig a legnagyobbat. Szerintem. Mennyi fröccsöt megittam mióta hallgatom ezt a cuccot, baszki... így megy ez :)

joshibarat · http://themotherroad.blog.hu/ 2010.03.27. 06:12:38

@StonerVaszics: Te is fröccsöztél tegnap?Én is.Érdekes módon nem is vagyok szarul.Mondjuk azért egy gyógyítótót most is muszáj lesz megoldani,csak ilyenkor kérdéses,hogy a sör segíteni fog-e.Pedig az kéne mer' én aztat szeretem,csak még várni kéne vele délig.

StonerVaszics · http://stoner.blog.hu/ 2010.03.27. 11:53:56

@joshibarat: Annyira szarul én sem vagyok, talán a hidegfront az oka...
süti beállítások módosítása